Fukasawas skobag
I dessa tider är den japanska designern Naoto Fukasawas skobag välbehövlig. Den lanserades under förra året, men är värd att visas igen.
I dessa tider är den japanska designern Naoto Fukasawas skobag välbehövlig. Den lanserades under förra året, men är värd att visas igen.
Ibland påstås det att reklamarna är överbetalda, okunniga och nonchalanta. Nu vill jag med ett räkneexempel hämtat från verkligheten avfärda åtminstone det första. Låt oss undersöka hur mycket en frilansare måste fakturera för att tjäna lika mycket som Sveriges bästa art director. Enligt tidningen Resume tjänade Sveriges bästa AD (2009) 40.607 kr i månaden. För… Läs mer »
Nu presenteras en ny symbol för receptfria läkemedel. Det är inte seklets designöverraskning direkt men säkert hyfsat korrekt i färgskalor och typografi för att Svensk Dagligvaruhandel, som beställt den, skulle nappa. Producent är action marketingbyrån Locomotiv.
Dagensmedia.se skriver idag att två tredjedelar av de allsvenska fotbollsklubbarna räknar med ökade sponsringsintäkter i år. Av dessa miljoner finns säkert många satsningar som är både genomtänkta och bygger varumärket åt sponsorerna. Sedan finns det de som är totalt obegripliga. Till exempel bilmärket KIA:s sponsring av IFK Göteborg. Företaget har ingen speciell koppling till regionen,… Läs mer »
Den kinesiske konstnären Liu Bolins bilder kan ta upp till 10 timmar att färdigställa.
Den koreanska konstnären Jin Young Lu gör skulpturer i glas som inte liknar något annat. Underbart!