Driven Digital/Teknisk projektledare till webbprojekt (Sthlm)

Nu söker vi en digital projektledare till ett spännande uppdrag hos en av Sveriges ledande företag inom läkemedelsindustrin. Du kommer att ha övergripande ansvar för utveckling och implementering av företagets nya hemsida. Du ska vara ansvarig person för projektet och vara kontaktperson mot såväl externa webbutvecklare som ansvariga internt. Du ska även utveckla, genomföra och följa upp företagets digitala marknadsföring i alla kanaler. Den övergripande företagskulturen kännetecknas av entreprenöriell anda med korta beslutsvägar. Du kommer att vara omgiven av trevliga, engagerade och professionella kollegor.

Omfattning:
Tjänsten är ett nio månaders konsultuppdrag på heltid eller deltid via Modul Sthlm. Projektet ska slutföras inom avtalstid men omfattningen är flexibel beroende på person och kompetens. Start i oktober till och med juli 2021. Du sitter på plats hos kunden några dagar i veckan. 

Placering: Stockholm City

Koncernspråket är engelska som du förstår och talar obehindrat. Uppdraget kräver goda färdigheter inom strategi och projektledning.

Website – project management

  • Lead the project for implementation of the companys new website
  • Identify project scope and objectives
  • Evaluate web platforms and vendors
  • Implement new structure and layout according to Group requirements
  • Implement integration with PR distribution tool, share price vendor, CRM system and tool for marketing automation

Digital marketing – longer term activities

  • Develop, implement, track and optimize digital marketing campaigns across all our digital channels (web, SEO, email, social media and banner advertising) – in collaboration with other functions
  • Collaborate with internal teams and agencies to create landing pages and optimize user experience
  • Set up the measurement and reporting on the performance of digital marketing campaigns – ROI and KPI – in collaboration with other functions
  • Identify trends and optimize spend and performance based on the insights
  • Brainstorm new and creative digital growth strategies
  • Train internal team

Om dig
Det krävs att du har ett par års yrkeserfarenhet av liknande uppgifter och är van att arbeta självständigt. Byråerfarenhet är en merit men inget krav. Som person är du bra på att bygga relationer och förtroende. Du har hög integritet och ansvarskänsla. Du har initiativförmåga och kan hantera många uppgifter som du också självständigt lyckas slutföra. För att trivas hos oss behöver du vara en lagspelare som är lyhörd, prestigelös, trygg och lätt att samarbeta med. Du har en stark egen drivkraft och förmåga att skapa god stämning.

Requirements

  • BS/MS degree in marketing or life science
  • Strong project management skills
  • Verbal and written English and Swedish
  • Proven working experience in digital marketing
  • Demonstrable experience leading and managing SEO, marketing database, email, social media and/or banner advertising campaigns
  • Experience in optimizing landing pages and user funnels
  • Solid knowledge of website analytics tools
  • Experience in setting up and optimizing Google Adwords campaigns
  • Strong analytical skills and data-driven thinking
  • Up-to-date with the latest trends and best practices in online marketing and measurement

Ansökan
Känner du igen dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Skicka ett mejl till info@modulsthlm.se och berätta om dig själv samt bifoga:

  1. CV och eventuellt länk till portfolio med genomförda uppdrag
  2. Dina löneanspråk – i form av ett månadsbelopp du fakturerar exklusive moms för hel- eller deltidstjänst, ex. ”Mitt löneanspråk är xx kr ex. moms för xx% av heltid”.

Vi intervjuar löpande för att kunna tillsätta tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan. För mer information om tjänsten kan du kontakta Patrick Aronsson, e-post: info@modulsthlm.se, mobil: 070-385 11 00. 

Comments are closed.

%d bloggare gillar detta: